Editura Evenimentul si Capital
Versiune Web
SECTIUNI
sâmbătă, 22 aprilie 2017

Polonia acuză OFICIAL Rusia de ASASINAREA preşedintelui Kaczynski. Avionul acestuia ar fi EXPLODAT în aer din cauza unei BOMBE TERMOBARICE

Autor:

Comisia de anchetă poloneză a catastrofei de la Smolensk, din 2010, scoate la iveală informaţii şocante, acoperite de guvernul lui Donald Tusk.

Din decembrie 2016, continuă exhumările corpurilor victimelor catastrofei aeriene de la Smolensk, în care, pe 10 aprilie 2010, au murit preşedintele polonez Lech Kaczynski şi alte 88 de persoane – printre care întregul Comandament militar al Poloniei – plus membrii echipajului.

Partidul Lege şi Justiţie, condus de fratele geamăn al lui Lech Kaczynski, Jaroslaw, acum la putere, a promis încă de când se afla în opoziţie că va întreprinde o anchetă privind condiţiile catastrofei aeriene şi modul în care guvernul de atunci de la Varşovia, condus de Donald Tusk, a acţionat.

Exhumările confirmă lipsa de seriozitate a autopsiilor făcute la Moscova, în ciuda faptului că ministrul Sănătăţii polonez de atunci, Ewa Kopacz, devenită ulterior prim-ministru, după ce Donald Tusk a plecat la Bruxelles, ca şef al Consiliului European, declarase în faţa Parlamentului că fiecare fragment de corp făcuse obiectul unei analize genetice, scrie Visegrad Post.

Până acum, înainte chiar de încheierea exhumărilor, s-a constatat că opt trupuri nu se aflau în sicriele corecte, indicând alte identităţi, iar pe anumite corpuri s-au descoperit urme de profanare, inclusiv deşeuri de mănuşi chirurgicale lăsate în interiorul cadavrelor.

Mai mult, familiile victimelor catastrofei au aflat că autorităţile ruse nu au recusut corpurile, după autopsie, şi nici nu le-au îmbrăcat cu hainele trimise de acasă, în ciuda asigurărilor date de autorităţile poloneze.

În plus, s-a constatat că ruşii au pus la nimereală resturile în sicrie, într-unul descoperindu-se trei mâini, iar într-altul două capete, trei picioare şi patru bazine.

Aceste descoperiri macabre nu fac decât să dea apă la moară acuzaţiilor aduse de către actualul regim conservator guvernului condus de Donald Tusk, cum că ar fi săvârşit o mare greşeală acceptând să încredinţeze ancheta exclusiv părţii ruse. Au existat chiar insinuări foarte transparente că Tusk este complice cu regimul lui Putin pentru a acoperi ceea ce în realitate ar fi fost un atentat al Moscovei la adresa preşedintelui Poloniei, cunoscut pentru sentimentele sale anti-ruseşti.

Este unul din motivele pentru care Polonia s-a opus cu îndârjire ca Donald Tusk să ărimească un nou mandat în fruntea Consiliului European, Varşovia luptându-se singură cu restul statelor membre UE.

Avionul Tu-154M, pe care guvernul Tusk l-a afectat deplasării delegaţiei preşedintelui Kaczynski, pentru comemorarea masacrării a circa 22.000 de polonezi de către regimul Stalin, la Katyn, în 1940, era un avion militar, acesta trebuind să aterizeze pe aeroportul militar Smolensk-Nord din Rusia.

De aceea, pentru anchetarea catastrofei ar fi trebuit să se aplice un acord existent între Rusia şi Polonia, privind aviaţia militară, care ar fi permis părţii poloneze să participe la investigaţii, pe picior de egalitate cu partea rusă.

În schimb, guvernul Tusk a crezut de cuviinţă să lase sarcina anchetei exclusiv în sarcina părţii ruse, potrivit Convenţiei de la Chicago privind aviaţia civilă.

Îndoielile privind caracterul accidental al catastrofei au apărut de la bun început. La 7 ani de la tragedie, Moscova refuză în continuare să predea epava şi cutiile negre ale avionului.

De asemenea, au stârnit bănuieli minciunile în serie ale presei ruse: de pildă că avionul ar fi încercat de patru ori să aterizeze sau că în cabina de pilotaj s-ar fi aflat generalul comandant al armatei care ar fi cerut piloţilor să aterizeze, în ciuda condiţiilor meteo, la aşa-zisul ordin al preşedintelui Lech Kaczynski.

Au mai stârnit suspiciuni faptul că ruşii s-au grăbit să ia de la locul tragediei cadavrele, că au tăiat epava avionului în bucăţi la numai câteva zile după prăbuşire, după care le-au lăsat să ruginească mai multe luni sub cerul liber, că au acoperit zona prăbuşirii cu un strat gros de pământ, unde ziariştii polonezi au descoperit bucăţi importante la luni bune după tragedie, cum ar fi părţi din tabloul de bord, că în zonă a fost permis accesul nestingherit, astfel că trupurile victimelor au fost jefuite de telefoanele mobile şi de cărţile de credit, despre care s-a descoperit ulterior că au fost utilizate de hoţi pe teritoriul rus.

Luni 10 aprilie 2017, noua comisie de anchetă constituită în martie 2016 de guvernul Beata Szydlo şi condusă de ministrul Apărării, prezentându-şi concluziile, exprima certitudinea că aparatul Tupolev s-a dezintegrat în zbor, deci înainte de un impact cu solul. Comisia a afirmat de asemene, ca o cvasi-certitudine, detonarea unei bombe termobarice în momentul în care aparatul reuşise să recâştige înălţime, în ciuda unor defecţiuni subite înregistrate de aparatele de bord, care îl determinaseră pe pilot ca, la altitudinea de 90 de metri, să abandoneze procedurile de aterizare.

Anchetatorii polonezi au acuzat de asemenea un ghidaj intenţionat eronat al avionului din partea turnului de control rus, de care s-ar face vinovaţi trei controlori de zbor de la Smolensk.

În timpul mandatului său de premier, Donald Tusk a declarat că nu doreşte să pericliteze şansele unei reconcilieri istorice ruso-poloneze formulând prea multe pretenţii pentru regimul lui Putin şi cerând ca ancheta să se internaţionalizeze.

Spune-ti parerea

LA ZI

EXCLUSIV: CEL MAI MARE COŞMAR al românilor IA SFÂRŞIT!

joi, 27 aprilie 2017

LASA UN COMENTARIU





Caractere ramase: 1000

NOTA: Va rugam sa comentati la obiect, legat de continutul prezentat in material. Orice deviere in afara subiectului, folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoana autorului (autorilor) materialului, afisarea de anunturi publicitare, precum si jigniri, trivialitati, injurii aduse celorlalti cititori care au scris un comentariu se va sanctiona prin cenzurarea partiala a comentariului, stergerea integrala sau chiar interzicerea dreptului de a posta, prin blocarea IP-ului folosit. Site-ul EVZ.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.